Olejek z drzewa herbacianego - na trądzik, grzybicę, łupież i nie tylko. Właściwości i zastosowanie.

by - 26.3.18


Olejki eteryczne towarzyszą mi od dawna. Lubię je za silne właściwości, zapachy i wszechstronne zastosowanie - nie tylko kosmetyczne, ale też terapeutyczne i lecznicze. Jednym z moich ulubionych jest olejek z drzewa herbacianego. Jest łatwo dostępny, tani i baaardzo pomocny. W czym dokładnie? Dziś pokażę wam do czego może się przydać.

TROCHĘ O OLEJKU Z DRZEWA HERBACIANEGO
____________________

Olejek herbaciany, pomimo swojej nazwy, nie ma nic wspólnego z herbatą. Powstaje w procesie destylacji gałązek i liści drzewa herbacianego, pochodzącego z Australii. Aborygeni, czyli jej rdzenni mieszkańcy, korzystali z niezwykłych właściwości przeciwbakteryjnych, przeciwwirusowych i przeciwgrzybiczych tej rośliny już od setek lat. Przyrządzali z liści nie tylko wywar do picia, ale też traktowali je jako lekarstwo na wiele dolegliwości.
Olejek herbaciany to olejek eteryczny, dostępny w aptekach, zielarniach i sklepach z kosmetykami naturalnymi. 10 ml to koszt ok. 9-12 zł. Pomimo małej pojemności, starcza on naprawdę na długo. Przy zakupie upewnijcie się, że kupujecie naturalny, 100% olejek eteryczny. Nie należy go mylić z olejkiem perfumowanym.



W CZYM MOŻE POMÓC?
____________________
  • Trądzik, wypryski, wągry - olejek świetnie radzi sobie z wypryskami, nawet tymi większymi. Uspokaja wszelkie "niespodzianki", zmniejszając stan zapalny i zapobiegając jego dalszemu rozwojowi. W wersji nierozcieńczonej może być stosowany punktowo. Jeśli zależy wam na oczyszczeniu całej cery i pozbyciu się wągrów, 1-2 kropelki należy rozcieńczyć z innym kosmetykiem, np. porcją kremu lub toniku, i dopiero wtedy nałożyć na twarz. Ja dodaję 2 kropelki na wacik nasączony hydrolatem i przecieram buzię na noc, przed nałożeniem kremu nawilżającego. Olejek herbaciany ma bardzo silne działanie, dlatego nawet po rozcieńczeniu należy zachować ostrożność, jeżeli stosujemy go na całą twarz - wrażliwców może podrażnić. Dobrze sprawdzić najpierw na małej powierzchni skóry, jak na niego reaguje. 
  • Pielęgnacja skóry głowy - olejek herbaciany może pomóc w problemach ze skalpem, takich jak swędzenie, nadmierne przetłuszczanie, łupież. Należy dodać kilka kropel olejku do porcji szamponu i taką mieszanką umyć skórę głowy, wykonując 2 minutowy masaż. Można też naolejować skalp mieszanką oleju bazowego (np. kokosowego, masła shea, oliwy z oliwek) z 5-10 kroplami olejku z drzewa herbacianego i pozostawić na 20 minut przed myciem. 
  • Pielęgnacja stóp - olejek będzie pomocny w leczeniu oraz profilaktyce grzybicy stóp i paznokci. W pierwszym przypadku kilka kropel olejku mieszamy z kremem i smarujemy  stopy. Możemy też moczyć je w misce z wodą z dodatkiem 30 kropel olejku. W przypadku grzybicy paznokci olejek stosujemy solo - po prostu smarujemy nim dobrze oczyszczone wcześniej paznokcie. Każdy z zabiegów powtarzamy codziennie, aż do całkowitego ustąpienia objawów.
  • Opryszczka, brodawki - olejek nanosimy wacikiem lub patyczkiem higienicznym bezpośrednio na opryszczkę lub brodawkę. Aplikację powtarzamy 2-3 razy dziennie.
  • Choroby dróg oddechowych - inhalacje z wykorzystaniem olejku herbacianego będą pomocne w przypadku zapalenia zatok, bólu gardła, kaszlu, kataruDo gorącej, parującej wody wlewamy 2-3 krople olejku. Nachylamy się nad miską i wdychamy opary przed kilka minut. Można przykryć głowę ręcznikiem, aby ułatwić wdychanie. Inhalacje pomogą nam odetkać nos i zwalczyć bakterie odpowiedzialne za stany zapalne i ból gardła.
  • Pielęgnacja jamy ustnej - roztwór z 3 kropli olejku i wody, stosowany do płukania ust, pomoże nam zwalczyć nieświeży oddech, grzybicę jamy ustnej, zapalenie dziąseł, a także kamień nazębny. Można też dodawać olejek do pasty do zębów. Uważajcie tylko, aby go nie połknąć.
Oprócz powyższych zastosowań, olejek jest przeciwnikiem owadów. Nie tylko je odstrasza, ale także łagodzi ukąszenia. Przyda się też w służbie domowej - w duecie z wodą będzie skutecznym, uniwersalnym środkiem do sprzątania. Z uwagi na jego właściwości antyseptyczne, będzie też dobry jako dodatek do prania.

Ze względu na swoje silne działanie, olejek nie powinien być stosowany przez kobiety w ciąży oraz dzieci poniżej 3 lat. Dużą ostrożność powinni zachować też alergicy.



Uważam, że olejek z drzewa herbacianego powinien znaleźć się w każdej kosmetyczce i apteczce. U mnie zagościł już na stałe. Miałyście z nim kiedyś do czynienia? Dajcie znać, do czego go wykorzystujecie.



ZOBACZ TEŻ:

24 komentarze

  1. Myślałam o zakupie do skóry głowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym go użyła podczas kłopotów ze skalpem. Ma sporo istotnych zastosowań - warto o nim pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie zakupiłam drugą buteleczkę, żeby przypadkiem nie zostać bez! :D U mnie świetnie się sprawdza do zasuszania powstających niedoskonałości oraz wzmacniania paznokci. Po wpadce z hybrydami nic tak pięknie ich nie wzmocniło i nie przyspieszyło odrastania =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robiłam o nim post jakiś czas temu, cudo w buteleczce!! ;d <3

    www.windowtothebeauty.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam olejek herbaciany, więc muszę wypróbować na skórze głowy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo nie wiedziałam nic o jego właściwościach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja używam do paznokci. Śmierdzi niemiłosiernie ale skuteczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze go nie miałam, ale od jakiegoś czasu planuję go zakupić.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiedziałam, że olejek ma tyle zastosowań o.o

    OdpowiedzUsuń
  10. Kuszący :) Zwłaszcza, że ma tyle zastosowań ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest świetny! Ale zapach mnie drażni niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo intensywny i drażniący, chociaż nie nazwałabym go brzydkim :D

      Usuń
  12. Mnie kusi właśnie pod względem działania na skórę głowy - pora wypróbować.
    Obserwuję, https://kolorowazuzita.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie także już olejek z drzewa herbacianego zagościł na stałe, nie potrafię się bez niego obyc ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze go mam w szafce w łazience ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, ja uwielbiam olejek z drzewa herbacianego. Jest zbawienny dla skóry. Aneta z www.acupoflifestyl.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, ja uwielbiam olejek z drzewa herbacianego. Jest zbawienny dla skóry. Aneta z www.acupoflifestyl.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi się kiedyś przydał przy onycholizie. Kumpela mi przytrzasnęła palce ciężkimi segregatorami i paznokcie zaczęły odchodzić od macierzy ;/ Wtedy idealnie pomógł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie u mnie działa punktowo nakładany na pryszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nadzieję, że nie będzie potrzeby go używać.

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajny produkt, staram sie go mieć zawsze pod ręką:)

    OdpowiedzUsuń
  21. w swoich zasobach mam olejek z drzewa herbacianego .to taki naturalny lek, który stosuję doraźnie gdy zajdzie taka konieczność

    OdpowiedzUsuń
  22. Swietny post! Ja właśnie kupiłam olejek herbaciany bo słyszałam o jego zbawiennym wpływie na skórę, ale nie byłam świadoma tego, że ma aż tyle zastosowań!

    OdpowiedzUsuń