Masło Shea - kosmetyk uniwersalny. Właściwości i zastosowania.

Są takie kosmetyki, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest właśnie masło shea. Niezawodne, wielofunkcyjne i co ważne - całkowicie naturalne! Dodatkowo jest niedrogie i można je dostać nawet w drogeriach. Jesteście ciekawi, do czego może nam się przydać?

MASŁO SHEA - CZYM JEST I JAKIE MA WŁAŚCIWOŚCI ? 
_________________________

Masło shea, inaczej zwane masłem karite, to olej roślinny, pochodzący z afrykańskiego drzewa - Masłosz Parka.  Ma formę twardego masła o subtelnym, orzechowym zapachu, które pod wpływem ciepła dłoni przybiera płynną, oleistą konsystencję. Jest bogatym źródłem witamin A, E i F, a także nienasyconych kwasów tłuszczowych i alantoiny. Dzięki zawartości tych składników ma wiele właściwości kosmetycznych, m.in.:
  • regeneruje i odżywia skórę
  • łagodzi podrażnienia 
  • łagodzi zmiany alergiczne
  • zmiękcza naskórek
  • działa przeciwzapalnie 
  • chroni skórę i włosy przed czynnikami zewnętrznymi: wiatrem, mrozem, słońcem
Jak widać, działanie masła jest bardzo wszechstronne. Działa korzystnie na skórę i włosy, a dzięki temu, że jest ono hypoalergiczne i niezwykle łagodne, może być stosowane tak naprawdę przez wszystkich.



JAK STOSOWAĆ MASŁO SHEA?
_________________________

JAKO BALSAM DO CIAŁA, DŁONI I STÓP

Masło shea świetnie nawilży, zmiękczy i zregeneruje naszą skórę oraz sprawi, że wszelkie podrażnienia (np. po goleniu) znikną dużo szybciej. Załagodzi też skutki zbyt długiego opalania. Dobrze poradzi sobie nawet z mocno przesuszonymi partiami, takimi jak kolana, łokcie czy stopy i dłonie. Najlepiej stosować je na jeszcze ciepłe, wilgotne po prysznicu lub kąpieli ciało. 

JAKO KREM POD OCZY

Masło dobrze nada się też stosowane jako krem pod oczy. Zregeneruje nawet najbardziej wrażliwe, podrażnione okolice oczu, a dzięki zawartości witamin A i E, pomoże w walce ze zmarszczkami.

JAKO BALSAM DO UST

Pomoże nam również nawilżyć i zregenerować suche, spierzchnięte usta, a dzięki swojej tłustej, bogatej konsystencji, doskonale ochroni je podczas mrozów. 

JAKO KREM DO TWARZY

Masło shea może być całkowicie naturalnym zamiennikiem kremu do twarzy. Na dzień będzie zbyt tłuste, więc najlepiej sprawdzi się stosowane na noc. Może być używane przy każdym typie cery - suchej, mieszanej, a nawet wrażliwej czy tłustej i trądzikowej. Odznacza się wskaźnikiem komadogeniczności równym 0 co oznacza, że nie zapycha porów. Nawilża, łagodzi podrażnienia, odżywia, a także pomaga zmniejszyć stany zapalne. 

JAKO ODŻYWKA DO WŁOSÓW I SKÓRY GŁOWY

Można używać go do olejowania, a także wzbogacać nim kupne lub domowe maski i odżywki. Zapewni nawilżenie przesuszonym włosom i nada im sprężystości i blasku, a stosowane w niewielkiej ilości na końcówki, ochroni je przed działaniem szkodliwych czynników i rozdwajaniem.
Masło wsmarowane w skórę głowy na minimum pół godziny przed myciem nawilży ją, załagodzi 
podrażnienia oraz wzmocni cebulki.




Podsumowując, masło shea to kosmetyk zbawienny i uniwersalny, który warto wprowadzić do pielęgnacji ciała i włosów. Przyda się o każdej porze roku i osobom z każdym typem cery.  Jest to must have, który powinien znaleźć się w każdej kosmetyczce. Pamiętajcie, aby szukać takiego, które jest w 100% naturalne, najlepiej nierafinowane.


Macie jakieś doświadczenia z tym kosmetykiem? :)


ZOBACZ TEŻ:

21 komentarze

  1. Masło shea znam, stosowałam go nie raz w różnej pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam masło shea, najczęściej w formie masła do ciała

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam masło shea! Najczęściej sięgam po niego w okresie zimowym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak kocham go zdecydowanie za uniwersalność, kiedyś lubiłam go nakładać właśnie pod oczy, teraz jest troszkę za ciężkie :) Ale jako balsam i na szorstkie łokcie sprawdza się rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kosmetyki z maslem shea to moj must have

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie masło shea średnio się sprawdza, wolę np olej z awokado

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej z awokado też uwielbiam, ale głównie w pielęgnacji włosów. Jeśli chodzi o suchą skórę, to masło shea dla mnie wygrywa z innymi olejami głównie dzięki tej bogatej konsystencji, która pozostawia na skórze tłustą warstwę na bardzo długo, a nie się wchłania. ;)

      Usuń
  7. zapowiada się świetnie :D muszę też przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat konkretnie tego masła nie znam, używałam natomiast masła shea i kakaowego Fitomed. Byłam z nich bardzo zadowolona. Najpierw myślałam, że shea jest spełnieniem moich marzeń o nawilżeniu skóry. Dopiero kiedy poznałam masło kakaowe, przekonałam się że bije masło shea na głowę swoim zapachem.Dołączam do obserwatorów i chętnie będę do Ciebie zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja stosowałam je jedynie jako składnik w kosmetykach, nigdy samodzielnie, choć wiele dobrego o ich właściwościach słyszałam. Kiedyś miała cudowny balsam/masło do ciała właśnie z masłem shea :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako składnik w kosmetykach szczególnie do włosów bardzo lubię masło shea.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się skusić, shea jest podobno super do niskoporów, a ja mam z nim kosmetyki i się lubimy, ciekawe, jak zadziałałoby czyste <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam niskopory i shea jest jednym z najlepiej działających na nie olejów :D

      Usuń
  12. Uwielbiam masło shea :) Często stosuje na ciało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tą serię kosmetyków z Venus! <3
    Zapraszam www.loveanea.pl ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. masło shea jest podstawą mojej pielęgnacji. Dodaje do niegom anturalny olejek rózany i w ten sposob mam rewelacyjny krem. Czasami mieszam z olejkiem marchewkowym, czasami cynamonowym, zależy od nastroju. Ale masła shea nie może brakować.

    OdpowiedzUsuń
  15. You have a great style! I like your blog.
    Following you! Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam je u siebie, ale dalej nie zastosowałam :( Chyba czas wreszcie wziąć się za testy :D

    OdpowiedzUsuń