6 PODSTAWOWYCH PRODUKTÓW W PIELĘGNACJI WŁOSÓW




Istnieją takie rodzaje produktów, które uważam za podstawowe w pielęgnacji włosów.
Są to odpowiedni szampon, odżywka/maska, serum i olej.
Jeśli dopiero zaczynacie przygodę z włosomaniactwem, lub po prostu chcecie o włosy odpowiednio zadbać, to może być to kompletny, wystaraczający zestaw.
Ogromnie ważne jest, aby kosmetyki dobrać odpowiednio do potrzeb naszych włosów, obserwując co im służy, a co nie.
Ja przedstawię wam te konkretne produkty z mojej podstawowej listy, z którymi się nie rozstaję.

Sprawdzają się one  na moich włosach, co nie znaczy, że będą sprawdzać się równie świetnie u innych ! Każde włosy są inne i potrzebują dostosowanej odpowiednio do nich pielęgnacji !


1.SZAMPON BEZ SLS

Na codzień myję włosy szamponem bez SLS. Robię tak już ok. 3 lata i taki łagodny szampon moje włosy i skóra głowy uwielbiają.

Moim faworytem, który stosuję już od początku jest Babydream.
Bez problemu zmywa nawet olej, a przy tym jest bardzo delikatny, co przy moich cienkich, z natury wrażliwych i słabych włosach jest bardzo istotne.
Nie pieni się tak jak szampony z SLS, ale mi to zupełnie nie przeszkadza.

Cena: ok. 6 zł




2.SZAMPON Z SLS

Mniej więcej raz w tygodniu stosuję szampon z SLS, aby bardzo dokładnie oczyścić włosy, pozbyć się z nich nadbudowanych substancji, np. silikonów i protein. Bo takim zabiegu włosy są lżejsze, odciążone i gotowe na dalszą pielęgnację.
Ja najczęściej stosuję szampon Joanna Naturia. Ma on prosty, typowo oczyszczający skład, a włosy po nim są sypkie i nie plączą się.

Cena: ok. 4 zł




2.ODZYWKA/MASKA EMOLIENTOWA

Nie jestem fanką odżywek drogeryjnych, ale Garnier Fructis Oil Repair 3 to zdecydowanie mój ulubieniec !
Tej odżywki używam na codzień. Włosy po niej są cudownie wygładzone, błyszczące i nawilżone.
Więcej o tej odżywce piałam tutaj >KLIK<


Cena: ok. 8 zł



3.ODZYWKA/MASKA PROTEINOWA

Z tej kategorii moje włosy bardzo lubią Kallos Keratin.  Ja tej maski używam max. raz w tygodniu, bo tak jest najodpowiedniej dla moich włosów. Nie przepadają one za dużą ilością protein, lecz w odpowiednio niewielkiej dawce- uwielbiają je. Są jednak osoby, którym proteiny służą stosowane znacznie częściej niż u mnie. 
Świetnie uzupełniają one ubytki w włóknie włosa. 
Należy obserwować swoje włosy, aby nie przeproteinować ich. Stają się wtedy suche i sztywne.
Bardzo ważna jest równowaga emolientowo-proteinowa !

Cena: ok.10 zł



4.SERUM SILIKONOWE

Jest wiele przeciwniczek silikonów. Ja uważam, że niesłusznie. Dzięki temu, że otaczają włókno włosa, świetnie chronią końcówki przed kruszeniem się, rozdwajaniem czy też utratą wody i nie należy ich unikać.
Ja uwielbiam Bioelixire Argan Oil. Wygładza włosy, sprawia że są błyszczące i nie rozdwajają się, a przy tym nie są obciążone.

Cena: ok.7 zł 


5.OLEJ

Odpowiednio dobrany olej może zdziałać cuda. Ich rodzajów jest ogrom, tak jak i rodzajów włosów. Bardzo długo nie mogłam znaleźć takiego oleju, po którym stan moich włosów by mnie satysfakcjonował, ale metodą prób i błędów w końcu udało mi się do tego dojść.
Póki co moim ulubieńcem, który stosuję najczęściej jest olej jojoba.
Włosy są błyszczące, lejące, sypkie i niesamowicie miękkie. Po żadnym innym oleju nie udało mi się jeszcze uzyskać takiej miękkości :)

Cena: ok. 18 zł




A wy jakie produkty uważacie za swój absolutny niezbędnik w pielęgnacji ? :)

ZOBACZ TEŻ:

8 komentarze

  1. Bardzo fajnie to zestawiłaś - krótko, zwięźle i na temat :)
    Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna, zgrabna lista podstawowych włosowych kosmetyków:) Moja wygląda bardzo podobnie, ale dołączam jeszcze odżywkę w sprayu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki zestaw produktów do pielęgnacji, po jednym z kategorii powinna mieć każda kobieta nawet nie będąca włosomaniaczką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że nie za bardzo dbam o swoje włosy. Fryzjer powiedział mi, że moje włosy są w dobrym stanie. Jestem świadoma, że zniszczyłam je farbując włosy. Dlatego od ponad roku postanowiłam zrobić sobie przerwę. Widziałam te wszystkie produkty w drogeriach. Jednak ani razu ich nie kupiłam, przeszłam obojętnie. Chyba czas to zmienić, chętnie przeczytam dłuższą recenzję.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz i stałą obserwację. (Obserwuję)
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Używam tej maski do włosów i również uważam, że jest fantastyczna! Muszę kupić sobie ten szampon z Joanny, który poleciłaś. :)

    Pozdrawiam! :)
    http://annie-kathe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zestawienie super :) ja szampon bez sls stosuję jeszcze rzadziej (około raz na dwa tygodnie) i tak dla moich włosów jest najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odżywkę Garnier Fructis muszę w końcu wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szampon Babydream był dla moich włosów tragiczny. Za to olejek arganowy spełnił moje oczekiwania :)

    OdpowiedzUsuń